niedziela, 11 września 2016

Okno



Jest okno z widokiem na świat poza mną
Jest parapet i kubek z gorącą herbatą
Jest zima, jest jesień, jest wiosna, jest lato
Jest zimno, jest ciepło, ciemno i jasno
Jestem ja, stoję przy oknie i patrzę
Jestem ja, stoję i czekam jak zawsze
Czekam na coś, co jest tylko iluzją
Na coś co nie przyjdzie, bo idzie już tak długo
Czekam na decyzję, których nie umiem podjąć
Czekam na kroki, które pójdą dobrą drogą
Czekam na zmiany, takie które nie bolą
Czekam na ludzi, którzy nie sypią ran solą
Czekam na właściwy czas, na właściwe miejsce
Na coś, co jak złapię, to już mi nie ucieknie
Czekam na przygodę, co zapuka do mych drzwi
A może czekam na kogoś, takiego jak ty

Stoję w oknie i patrzę, stoję w oknie i czekam
Czas płynie szybko, jak płynie za oknem rzeka
Lecą kartki z kalendarza, lecą lata w metryce
Lecą dni, lecą miesiące, tak przelatuje życie
Lecą słowa na wiatr, niedotrzymane obietnice
Puste ,,kocham" i szczere ,,nienawidzę''
Fałszywe gesty i prawdziwe emocje
Strach, ból i smutek, strach, ból i... cokolwiek
Obojętność, co przeszywa moje trzewia
Bo ja tylko tu stoję, bo ja tu tylko czekam
Za szklaną taflą okna, najsilniejszą z granic
Odgrodzona od wszystkiego, co mogłoby mnie zranić
Zamknięta w złotej klatce, a kluczyk wyrzuciłam
Tak bałam się upadku, że nawet nie ruszyłam
Myślałam, że zyskuję, właściwie tylko tracąc
I czekając za oknem, czekając nie wiem na co

Życie będzie ranić, bo życie nie jest łatwe
A ludzie ci dokopią, czerpiąc z tego satysfakcję
Słowa cię przeszyją w każdym możliwym miejscu
Dając rany w emocjach, dając blizny na sercu 
Zmiany przyjdą, zmiany będą, nie pytając cię o zdanie
Może rządzi tym przypadek, może wszystko jest spisane...
A ja
Wreszcie podejmę decyzję, wreszcie wezmę życie w dłonie
Uwierzę, że mogę wszystko i wszystko, co mogę zrobię
Świat wciąż się kręci, więc i ja się nie zatrzymam
Możesz mówić mi co zechcesz, a i tak mnie nie powstrzymasz
Wiosna, lato, jesień, niezależnie od pogody
Wyjdę z domu i to ja zapukam do drzwi przygody
Zostawiając herbatę, parapet i wszystko to
Zostawiając to życie obserwowane przez szkło
I szybko płynie czas, tak jak za oknem rzeka
I nie wiem, co będzie, ale ja już nie czekam

                                                                   Loretta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz